Dagar som denna är Simon & Garfunkel, Bon Iver och gåshud det vackraste som finns.

Det regnar jättemycket. Jättemycket. Då gäller det att kramas och äta mycket bananmuffins för att hålla sig glad. Tyvärr har vi fullt upp med plugg och det blir aldeles för få kramar.

Här sitter istället jag och räknar prickarna på en vaxduk, ser regnet tävla om att hinna först längst fönsterrutorna och fåglarna sväva över ett grått göteborg. Grå himmel, regn och för få kramar gör mig lite lätt nedstämd och jag förgyller det hela med: Lugna kvällar på en ryamatta (För mina spellistor är shuffle är ett vinnande koncept, det är så tråkigt med listor som innehåller tre låtar. Jag vill gärna hinna börja koka teet innan musiken är över)

Imorrn åker Marie ifrån mig fem dagar. Det behövs en hel del choklad för att klara det här.

Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0