It makes you feel happy like an old-time movie

Äntligen ska jag få sova i min egna säng.
Äntligen får jag lyssna på mitt eget itunesbibliotek.
Äntligen har jag ett eget hem.

Som att det inte är nog att vara lycklig över så har gått runt med ett ständigt leende på läpparna de senaste två veckorna. Ja, det känns nästan löjligt när jag cyklar längs Haga nygata och ler mot allt som kommer i min väg. Hoppas min glädjebubbla aldrig spricker. Så här vill jag alltid att livet ska kännas.

Ikväll dricker Marie tentaöl, hoppas om hon hittar någon att pussas med i dimman på andra långgatan. Fast hon fär inte bli för berusad, för imorgon är det valborg och jazzhuset kommer vara fullt av trix å coca cola-chiks å kicks.

I tisdags förde en vän till mig den mest dumdristiga tes. Han sa att att det inte fanns någon musikhistoria förrän på åttiotalet. Ni som känner mig förstår just hur dumdristigt jag tyckte detta var.  Så jag bestämde mig för att göra en liten lista med låtar som slår hål på hans tes. Listan är så härlig att jag tycker ni borde lyssna på den hela bunten! Opponering

Karin 

Kommentarer
Postat av: tajana

det är då man säger OM DET INTE FANNS BEATLES SÅ SKULLE INTE DIN MUSIKHISTORIA PÅ ÅTTIOTALET FINNAS!

2010-04-29 @ 23:02:54
Postat av: marie

Åååh bääääst! Längtar till sjag får se den!

Och haha, drack en öl och sedan gick jag hem - sparar pussarna tills imorgon!

2010-04-30 @ 00:19:59
Postat av: ellinor

åh alla låtar som jag lyssnat sönder på senaste finns med. så fint. puss.

2010-04-30 @ 00:20:15
Postat av: Jasmine

Du... Den är värd mer än hundra kronor ska jag tala om! Men kanske ska sälja den.

2010-05-06 @ 09:31:34
URL: http://rank.blogg.se/
Postat av: Signe

80-talet?? Det var det dummaste jag nånsin har hört, på så många plan.

Hört First Aid Kits version av Universal Soldier?? Det är så fint att man nästan dör! http://www.youtube.com/watch?v=5Xq831b2tPg

Och apropå att vara löjligt lycklig; en spellista om kärlek: http://open.spotify.com/user/ellikamaria/playlist/4T4SJTEMJGEo05UXvtTIu1

2010-05-20 @ 19:41:45
URL: http://henneochhan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0